Rekruttering af unge på KarriereTanken

Roskilde Universitets Center

Roskilde Universitet  (RUC) deltager igen i år på KarriereTanken, og fokuserer dermed på at møde potentielle kommende studerende i nærmiljøet på gymnasierne  – for netop at fortælle om RUC.

Rekruttering på KarriereTanken

Roskilde Universitets Center

Roskilde Universitet  (RUC) deltager igen i år på KarriereTanken, og fokuserer dermed på at møde potentielle kommende studerende i nærmiljøet på gymnasierne  – for netop at fortælle om RUC.

At rekruttere ud fra et fagligt oplyst grundlag

RUC er kendetegnende ved at dyrke den projekt- og problemorienterede tilgang til vidensudvikling, og at løse virkelige problemer i fællesskab med andre. Det er blot nogle af de elementer, som RUC fremhæver og forklarer eleverne ude på landets gymnasier, når de taler med eleverne i dialogområdet på KarriereTanken. Formålet er dermed ikke udelukkende at brande RUC, men at eleverne møder RUC studerende som fortæller, hvad studiet indebærer, således at eleverne vælger RUC ud fra et fagligt oplyst grundlag.

En personlig fortælling i virkeligheden

Når RUC afholder karriereoplæg på KarriereTanken præciseres tværfagligheden og åbenheden som forekommer på alle studieretninger. RUC får dermed fremhævet og italesat samarbejdsformen kombineret med små historier fra det sociale studiemiljø samt jobmuligheder.

Under karriereoplæggene fremhæver den RUC studerende ligeledes, hvad der gør  RUC unik, og hvorfor uddannelsesvalget faldt på RUC, idet der er 20 minutters direkte taletid overfor de nysgerrige gymnasieelever. Den studerendes egen og personlige fortælling er i fokus under karriereoplægget, da det er denne fortælling, som eleverne i høj grad efterspørger.

At rekruttere ud fra et fagligt oplyst grundlag

RUC er kendetegnende ved at dyrke den projekt- og problemorienterede tilgang til vidensudvikling, og at løse virkelige problemer i fællesskab med andre. Det er blot nogle af de elementer, som RUC fremhæver og forklarer eleverne ude på landets gymnasier, når de taler med eleverne i dialogområdet på KarriereTanken. Formålet er dermed ikke udelukkende at brande RUC, men at eleverne møder RUC studerende som fortæller, hvad studiet indebærer, således at eleverne vælger RUC ud fra et fagligt oplyst grundlag.

En personlig fortælling i virkeligheden

Når RUC afholder karriereoplæg på KarriereTanken præciseres tværfagligheden og åbenheden som forekommer på alle studieretninger. RUC får dermed fremhævet og italesat samarbejdsformen kombineret med små historier fra det sociale studiemiljø samt jobmuligheder.

Under karriereoplæggene fremhæver den RUC studerende ligeledes, hvad der gør  RUC unik, og hvorfor uddannelsesvalget faldt på RUC, idet der er 20 minutters direkte taletid overfor de nysgerrige gymnasieelever. Den studerendes egen og personlige fortælling er i fokus under karriereoplægget, da det er denne fortælling, som eleverne i høj grad efterspørger.

Se flere cases

© 2017 Manova A/S
Cookie og persondatapolitik

Manova 
Ragnagade 17, 2100 Købehavn Ø
info@manova.dk 
38 10 39 50