Rekruttering til den 2-årige HF

KVUC

KVUC, placeret i hjertet af København, tilbyder en række uddannelser til voksne, som har brug for et springbræt til videre uddannelse. Den 2-årige HF er en almen gymnasial ungdomsuddannelse, der er adgangsgivende til korte, mellemlange og lange videregående uddannelser.

OPGAVEN

Manova fik til opgave at lave en rekrutteringskampagne for KVUCs 2-årige HF-uddannelse. Kampagnen skulle tiltrække tilstrækkeligt ansøgere, samt sikre et højt fagligt niveau hos ansøgerne. Kampagnen skulle bestå af en række videoer og grafikker med forskellige budskaber. Manova skulle med udgangspunkt KVUCs visuelle identitet udvikle et nyt grafisk udtryk til kampagnen, samt en storytelling tilpasset målgruppen.

UDFORDRINGEN

Kampagnens udfordring var at positionere KVUC’s 2-årige HF stærkt blandt de mange gymnasiale uddannelser i København og omegnen. For at kunne løse denne udfordring skulle vi finde ind til kernen af, hvad der gør den 2-årige HF særlig attraktiv for de unge.

LØSNINGEN

På baggrund af en effektmåling udarbejdede Manova et nyt kampagneudtryk, hvor vi bl.a. anvendte dyremotiver for at skabe et anderledes udtryk. Vi designede go-cards, print- og onlineannoncer og producerede seks reklamefilm, som blev præsenteret på udvalgte medier og platforme under hashtagget #STORYOFKVUC. Vores reklamefilm blev bl.a. vist i S-togene i hele Storkøbenhavn.

RESULTATET

KVUC opnåede gennem kampagnerne en øget tilstedeværelse på sociale medier og fik dermed trukket mere opmærksomhed til deres HF-uddannelser. Derudover fik KVUC øget trafik på tværs af deres online platforme.

Se flere cases

Manova
38 10 39 50
Ragnagade 17,
2100 Købehavn Ø
info@manova.dk

© 2017 Manova A/S
#UNGENUTILDAGS
Cookie og persondatapolitik

Følg Manova på Youtube     Følg Manova på Facebook     Følg Manova på LinkedIn