Branding af maritime uddannelser
Maersk
Verdens største containerrederi skal hvert år nå i mål med at rekruttere et større antal unge kadetter til skibsofficers-uddannelserne. Den opgave har Manova hjulpet Maersk med siden 2008.
Branding af maritime uddannelser
Maersk
Verdens største containerrederi skal hvert år nå i mål med at rekruttere et større antal unge kadetter til skibsofficers-uddannelserne. Den opgave har Manova hjulpet Maersk med siden 2008.
OPGAVEN
At brande Maersks maritime uddannelser i målgruppen 18-28 år og dermed øge kendskabet til rekrutteringssitet blivskibsofficer.dk såvel nå optaget af kvalificerede STX- og HTX-elever til uddannelsen i Svendborg.
UDFORDRINGEN
At nå ud til målgruppen via traditionel såvel digital markedsføring med budskaber, de unge kan forstå og reagere på.
OPGAVEN
At brande Maersks maritime uddannelser i målgruppen 18-28 år og dermed øge kendskabet til rekrutteringssitet blivskibsofficer.dk såvel nå optaget af kvalificerede STX- og HTX-elever til uddannelsen i Svendborg.
UDFORDRINGEN
At nå ud til målgruppen via traditionel såvel digital markedsføring med budskaber, de unge kan forstå og reagere på.
LØSNINGEN
Vi har løbende kontakt til landets STX- og HTX-uddannelser. Gennem interviews, fokusgrupper og dialog med undervisere og elever, indsamler vi viden om unges medievaner og præferencer. Vha. denne viden tester vi kampagneelementer og markedsføring i målgruppen. Maersks deltagelse på uddannelsesmesser, herunder KarriereTanken, er med til at styrke kontakten til landets STX- og HTX-elever.
I samarbejde med SIMAC udviklede Manova i 2014 det specialdesignede spil MAERSK TECH GAME til landets HTX-elever.





RESULTATET
Vi har skabt et kampagneudtryk, hvor vi fokuserer på at præsentere målgruppen for identificerbare rollemodeller. Eksekveringen er skabt på baggrund af en bred medieplan med online markedsføring, film og udvikling af MAERSK TECH GAME. Desuden afholder Maersk løbende oplæg på landets STX- og HTX-skoler.
LØSNINGEN
Vi har løbende kontakt til landets STX- og HTX-uddannelser. Gennem interviews, fokusgrupper og dialog med undervisere og elever, indsamler vi viden om unges medievaner og præferencer. Vha. denne viden tester vi kampagneelementer og markedsføring i målgruppen. Maersks deltagelse på uddannelsesmesser, herunder KarriereTanken, er med til at styrke kontakten til landets STX- og HTX-elever.
I samarbejde med SIMAC udviklede Manova i 2014 det specialdesignede spil MAERSK TECH GAME til landets HTX-elever.

RESULTATET
Vi har skabt et kampagneudtryk, hvor vi fokuserer på at præsentere målgruppen for identificerbare rollemodeller. Eksekveringen er skabt på baggrund af en bred medieplan med online markedsføring, film og udvikling af MAERSK TECH GAME. Desuden afholder Maersk løbende oplæg på landets STX- og HTX-skoler.
Se flere cases
Manova
38 10 39 50
Ragnagade 17,
2100 Købehavn Ø
info@manova.dk
© 2017 Manova A/S
#UNGENUTILDAGS
Cookie og persondatapolitik